Neem direct contact op
Bijlage toevoegen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over muurstickers
Op welke ondergrond zijn de muurstickers geschikt?

Onze muurstickers kunnen op (bijna) elk glad oppervlakte worden geplakt. Zie hieronder een lijst met ondergronden welke geschikt zijn voor muurstickers.


  • Behang
  • Glad stucwerk
  • Glasvezel- of vliesbehang
  • Muurverf- en latexsoorten
  • Ramen
  • Deuren
  • Aluminium of andere metaalsoorten
  • Plastic
  • Papier
  • Glas
  • Meubels

Mocht een muursticker niet plakken neem dan contact op met ons op [email protected]

Welke ondergrond is niet geschikt voor muurstickers?

De muurstickers zijn niet geschikt voor ondergronden met grove spachtelputz / granol / baksteen / ruw beton etc.
Ook raden wij muursticker niet aan op ondergronden met vuil werend en/of vuilafstotend eigenschappen.

Heb je vragen of je muur geschikt is? Mail ons op [email protected]

 

Kan je muurstickers op een geverfde muur plakken?

Onze muurstickers zijn geschikt om te plakken op een geverfde muur. Houd er wel rekening mee dat de geverfde muur goed droog is. Onderstaand een aantal aandachtspunten voordat muurstickers op een geverfde muur geplakt worden. 

1. Laat de verf minimaal 3 weken goed drogen, het liefst nog langer. 
2. Gebruik GEEN vuilafstotende muurverf als u sticker op de muur wilt plakken.
3. Gebruik geen Extra matte muurverf. 

Zijn muurstickers veilig te verwijderen?

Onze muurstickers worden gemaakt op sticker materiaal met verwijderbare lijmlaag. 
Mits de ondergrond degelijk is geschilderd kunnen de stickers gegarandeerd binnen 1 jaar veilig worden verwijderd zonder lijmresten achter te laten. 

Het kan helpen om de sticker eerst met een föhn 30 seconden te verwarmen om de lijm zachter te maken zodat het verwijderen makkelijker wordt.

Omdat het niet mogelijk is om te beoordelen of je muur degelijk is geschilderd kunnen wij helaas niet zeggen of de sticker verf zal meetrekken tijdens het verwijderen van de muurstickers.

Maken jullie muurstickers op maat?

Wij maken muurstickers op maat. Wij hebben onze eigen productie machines en designer. Heeft u op onze website geen geschikt design kunnen vinden laat het ons weten via het contactformulier. Vul uw contactgegevens in en upload optioneel een afbeelding om ons te laten zien wat u zoekt. 

Hoe plak ik een muursticker?

Het plakken van een muursticker hoeft niet moeilijk te zijn. Zolang je maar de juiste plakinstructies volgt. 
Wij hebben zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen hoe een muursticker geplakt moet worden. 
Klik hier om naar de plakinstructies te gaan.

Magnetische muursticker
Is de magnetische muursticker geschikt voor mijn muur?

Het soort verf dat gebruikt is voor de ondergrond speelt een cruciale rol bij de hechting van de magnetische stickers. 

De hieronder vermelde verftypen zijn NIET compatibel met
de magnetische muursticker.
We raden u aan de MDF-plaat aan uw bestelling toe te voegen,
zodat u flexibiliteit heeft bij de wandhechting.

1. Vuil en vlek bestendig of afstotend verf:

  • Verven met een vuil en vlek afstotend eigenschap maken het lastig voor de sticker om op te hechten.
  • Lees de eigenschappen van uw verf goed door.
  • Ben je niet zeker of de gebruikte verf geschikt is? Neem contact met ons op voor hulp.

2. Luchtzuiverende verf (fotokatalytische verf):

  • Verf dat is ontworpen om schadelijke deeltjes/onzuiverheden te filteren uit de lucht, zelfs als het droog is.

3. Getextureerde ondergronden:

  • We raden het gebruik van de magnetische stickers op getextureerde muren af.

4. Oud/ Gebraste / Slecht lakwerk: 

  • Vermijd het gebruik van de magnetische stickers op oud en slecht onderhouden oppervlakken, omdat het plakken/losmaken van de magnetische sticker de staat van de lak/verf kan verslechteren.

Gebruiksrichtlijnen voor het gebruik van de magnetische muursticker:

Om optimale prestaties en levensduur van de magnetische muursticker te garanderen, dient u de volgende gebruiksrichtlijnen te hanteren: 

  1. Vermijd vochtige ruimtes: de magnetische muursticker wordt niet aanbevolen voor gebruik in ruimtes met een hoge luchtvochtigheid.
  2. Vermijd buitenruimtes: bewaar de magnetische muursticker binnenshuis en gebruik het niet in buitenruimtes om schade te voorkomen.
  3. Beperk blootstelling aan de zon: plaats de magnetische muursticker niet op plekken met directe en langdurige blootstelling aan zonlicht, omdat dit de lijm en de algehele prestaties kan beïnvloeden.
  4. Niet geschikt voor gestructureerde muren: de magnetische muursticker werkt het beste op gladde en niet-gestructureerde oppervlakken. Voor het beste resultaat dient u het niet op gestructureerde muren aan te brengen. Vermijd het aanbrengen van de magnetische muursticker op met vlekafstotende geverfde muren.
  5. Door deze richtlijnen te volgen, zorg je voor een fantastische en langdurige gebruiksduur van de magnetische muursticker in de door jou gekozen ruimte!

Mogelijke problemen bij het gebruik van de magnetische sticker

  1. Schade aan uw ondergrond. De magnetische sticker heeft een permanente lijmlaag. Bedenk vooraf goed waar de sticker geplakt wordt. Hoewel het in sommige gevallen mogelijk is om de magnetische sticker zonder lijmresten en/of schade te verwijderen kunnen wij dit helaas niet garanderen. Naarmate de magnetische sticker langer op de wand is aangebracht wordt de lijmkracht sterker.
  2. Nieuw geschilderde muren moeten minimaal 30 dagen droogtijd hebben gehad voordat de muursticker wordt aangebracht. 
  3. Stickerkamer is niet verantwoordelijk voor schade aan wanden en meubels door het verwijderen van de magnetische sticker. Omdat elke muur zijn eigen unieke eigenschappen heeft kunnen wij van tevoren niet 100% bepalen of de muursticker veilig verwijderd kan worden. 
Bestellingen
Hoe kan ik bestellen?
  1. Kies de gewenste producten en klik op “In winkelwagen”. Je gaat dan automatisch naar de winkelwagen. Je kan nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als je in de webshop bent kan je rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar de winkelwagen gaan. 

  2. In de winkelwagen kom je terug bij wat je gekozen hebt en kan je nog wijzigingen aanbrengen.

  3. Bevestig de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.

  4. Heb je een account? Als je inlogt op je account gaat het bestellen veel sneller. Heb je nog geen account? Ook zonder account kan je bestellen, dan hebben we nog wel even je gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden je aan een account te maken zodat je al je bestellingen en retouren op één plek kan inzien, je sneller kan betalen en je overal je winkelwagen kan bekijken. 

  5. Kies één van onze betaalmethoden.

  6. In de laatste stap vind je een overzicht van je bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een kortingscode ingevoerd worden. 

  7. Accepteer de algemene voorwaarden.

  8. Door te klikken op ‘kopen’ accepteer je onze algemene voorwaarden en maak je de bestelling definitief.

Hoe vind ik een bepaald product?

Je kan een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vind je rechts bovenin het menu. De filterfuncties vind je links op de categoriepagina’s.

Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?

Het veld om je kortingscode in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces. 

Tip: regelmatig ontstaan problemen met kortingscodes door typefouten. Let op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we je de voorwaarden van de voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? 

Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor je wijzigen of annuleren. Des te sneller je de annulering aan ons doorgeeft, des te groter is de kans dat wij deze nog in behandeling kunnen nemen. Neem daarom tijdig per e-mail of per telefoon contact op met onze klantenservice.

Is je bestelling al onderweg? Dan kan je de bestelling bij bezorging weigeren.

Wil je de bestelling retourneren na ontvangst? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren je zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren (dit heet herroepingsrecht). Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Let op: de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn wel voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket; raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

In het geval dat je een bestelling wilt retourneren, vragen wij je om dat binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling per e-mail aan ons door te geven.

Je kan ook naar je account gaan via https://www.stickerkamer.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ tref je een overzicht van je bestellingen. Klik op het ordernummer welke je wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klik je op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. 

We vragen je de producten te verpakken in de verpakking waarin je de producten van ons geleverd hebt gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al je bestellingen vind je in je account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kan je jouw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. Je kan hier eventueel ook je bestelling opnieuw plaatsen.

Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

Betaling
Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kan je eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal

Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.

PayPal

Via PayPal kan je eenvoudig en veilig betalen zonder daarvoor een creditcard nodig te hebben. Een account aanmaken om PayPal te gebruiken is erg eenvoudig en kan gedaan worden tijdens het aankoopproces.

MisterCash / Bancontact

Voor onze klanten in België bieden wij de betaalmethode Bancontact aan. Je kan via deze service direct online afrekenen via de eigen vertrouwde bankomgeving.

Klarna (achteraf betalen)

Betalen met Klarna werkt heel eenvoudig. Jouw bestellingen ontvang je in huis en je betaalt later. Geen gedoe met vooruit betalen of wachten op retourgeld. 

Creditcard

Stickerkamer.nl accepteert de belangrijkste creditcards: Mastercard en Visa.

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het indienen van de bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Stickerkamer overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.   

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie (werk)dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Op factuur

Zakelijke klanten kunnen de bestelling plaatsen en op factuur betalen.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur is bij je bestelling inbegrepen. Nadat je een order hebt geplaatst wordt de factuur naar het e-mailadres verzonden wat bij je account hoort.

Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor je wijzigen. Neem even contact met ons op.

Buiten bestellingen om kan je je afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.

Is een verandering in mijn afleveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

  • Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.
  • Als je het afleveradres wilt wijzigen, annuleer dan je bestelling bij ons en bestel daarna de goederen op het gewenste afleveradres.
  • Buiten bestellingen om kan je je afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in je account.
Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Stickerkamer hecht veel waarde aan veiligheid. Als onderdeel van je bestelling wordt gevraagd om gegevens in te vullen. Dit zijn gegevens die wij nodig hebben om de bestelling te kunnen verwerken. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

Verzending
Wat zijn de verzendkosten?

Voor Nederland geldt: bestellingen met een totaal orderbedrag boven de € 50,- worden gratis verzonden. Voor bestellingen van minder dan € 50,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 3,50.

Voor België geldt: bestellingen met een totaal orderbedrag boven de € 75,- worden gratis verzonden. Voor bestellingen van minder dan € 75,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 5,95.

Hoe lang duurt het verzenden?

Wij proberen je bestelling zo snel mogelijk te versturen. Bestellingen geplaatst en betaald op werkdagen (m.u.v. overboekingen) worden in 95% van de gevallen binnen 3 werkdagen verwerkt en aangeboden bij PostNL of DHL. Uit ervaring weten wij dat de bestelling dan 1 à 2 dagen onderweg zal zijn. Zodra de bestelling bij PostNL of DHL is afgegeven krijg je hier bericht over met een Track  & Trace nummer.

Voor de muurstickers onder de categorie "op maat gemaakt" en stickers waarbij je een eigen kleur/naam/formaat kunt kiezen zijn de levertijden ongeveer 1-10 werkdagen. Dit omdat deze stickers aanpasbaar zijn en op maat worden gemaakt.

Is verzending naar een ander land mogelijk?

Neem contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling bij PostNL of DHL is afgegeven krijg je hier bericht over met een Track  & Trace code. Met deze code kan je op de hoogte blijven van de transport status van je bestelling. Ook kan je in je account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de verzendstatus van je bestelling bekijken.

Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Stickerkamer hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Daarom gebruiken we verpakkingen die geschikt zijn voor een hoogwaardige verzending.

Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we je een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en je ontvangt nieuwe producten. Heb je het toch geaccepteerd? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Gebruikersaccount
Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Klik op account naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’. 

Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud het wachtwoord en het opgegeven e-mailadres, deze zijn nodig voor toekomstige logins.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten – wat nu?

Bij het inloggen vind je onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier je e-mailadres in waarmee je bij ons bekend bent. Wij sturen je dan een e-mail met een link. Daarmee kan je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens verwijderen?

Als je een gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kan je het account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van je klant account voor je over. Stuur ons een mail met dit verzoek.

Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In je account kan je jouw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. Je kan de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In je account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kan je jouw wachtwoord wijzigen. Je kan jouw wachtwoord wijzigen door eerst je huidige wachtwoord in te geven en dan je nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dien je vervolgens nog een keer te bevestigen

Retourneringen / herroepingsrecht
Ik ben niet tevreden met de producten, wat nu?

Alle producten die je in onze shop vindt, hebben we zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. 

De producten mogen binnen 14 dagen geruild worden, als de artikelen en verpakking in goede staat en onbeschadigd zijn. Je kan een retourzending via de mail aanmelden en bij verzending pakbon insluiten. Binnen 5 dagen na ontvangst van de retourzending wordt er een eventueel gewijzigd factuur opgemaakt en het eventuele verschuldigde bedrag aan je overgemaakt. De kosten van retourzending komen voor eigen rekening.

Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat je de klacht die je (binnen 2 dagen) aan ons hebt gemeld per e-mail of brief. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Op alle artikelen wordt door de leverancier een garantie gegeven bij correct gebruik. Beoordeling of er sprake is van een productiefout, is uit te voeren door de leverancier of producent. Gebruikersfouten zijn uitgesloten van garantie. Beoordeling of er sprake is van gebruikersfouten is uit te voeren door de leverancier of producent.

Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons , Stickerkamer - Rentmeesterstraat 19, 2288 GW Rijswijk - 015-2024288 - [email protected], via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het volgende modelformulier: Modelformulier voor herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Privacy
Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat wij je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken lees je hieronder. Ook zie je wat jouw rechten zijn, wie toegang heeft tot je gegevens en hoe lang wij jouw gegevens kunt bewaren.

Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vind je hier.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Klachten en geschillen

Wanneer je een klacht hebt over een product of onze service heeft neemt dan contact op met onze klantenservice. Je kan ons bereiken per e-mail: [email protected]. Je ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij je klacht in behandeling nemen en je klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van de klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).